هنگام سفر به مازندران این جاذبه های طبیعی و جادویی را از دست ندهید!

18 دی 1401
0 دیدگاه
سفر به مازندران 69785431320

سفر به مازندران که استانی رویایی و زیبا است می تواند برای هرکدام از ماها لذتبخش و خاطره انگیز باشد. وجود جنگل های خیره کننده در مازندران سفر ما به این استان را طولانی تر و هیجان انگیزتر می کند. آیا تاکنون نام جنگل دالخانی و جنگل های تنکابن به گوشتان خورده است؟ جنگل های دالخانی یکی از جذابیت های سفر به مازندران هستند و در زمره جنگل های منحصر به فرد با طبیعتی بکر به شمار می روند.

جنگل دالخانی، زیبایی سفر به مازندران

و اما نوبتی هم که باشد نوبت به جنگل زیبای دالخانی می رسد. که به بهشت معروف است؛ این جنگل در نزدیکی روستایی به‌ همین اسم می‌ باشد و جزء جنگل‌ های شهر زیبای رامسر است، جنگل دالخانی در حدود بیش‌از هشتصد متر بالاتر از سطح دریا است. اگر شما قصد جنگل گردی دارید و می‌خواهید یک پیاده‌روی درون جنگل های دالخانی داشته باشید؛ باید از کوچکترین جاذبه تا بزرگترین جاذبه های این جنگل، بهره‌مند شوید. جاذبه هایی از جمله رودخانه‌ هایی که با آب خروشان از بالای کوه به دل این جنگل می‌رسد، صدای شرشر آب روان در جنگل و صدای جیک جیک پرندگان که بر شاخه‌های درختان و کنار  گل های رنگارنگ و رودخانه‌ ها و آبشارهای این جنگل به آواز نشسته‌اند. و از صدای طبیعت زیبا لذت ببرید، طبیعتی که مناظر بی‌نظیری را مهمان چشم شما می کند. وقتی در این جنگل قدم می‌ گذارید و لحظه لحظه این جنگل را با دیدن جاذبه‌ های بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ ای که چشم هر بازدید کننده‌ ای که به این جنگل می‌ آید را به خود خیره می‌کند؛ می‌ توانید لذت کامل را از داده‌ های الهی ببرید.

سفر به مازندران 897876451230

جنگل های تنکابن

برویم سراغ شهر زیبای تنکابن و جنگل های زیبای آن در استان مازندران؛ تنکابن، هر کس این اسم زیبا را می‌ شنوند به یاد جنگل‌ هایی که در کوه‌ های این شهر بوده، می‌ افتد. تنکابن با داشتن جنگل دو هزار که جزء بزرگ‌ ترین جنگل‌ های این شهر است، به نوعی می درخشد. در تنکابن جنگل‌ های بسیاری وجود دارد ولی جنگل دوهزار یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ ترین جنگل‌ های این شهر است.

سفر به مازندران 6547678745312

جاهای دیدنی این جنگل می‌ توانیم قله ی سیالان را معرفی کنیم  و اگر شما عاشق کوهنوردی هستید این جنگل موقعیتی عالی برای کوهپیایی و فتح قله دارد. در هنگام سفر به این جنگل، باید حتماً از راهنما استفاده کنید که مبادا در جنگل گم شوید و یا اتفاقی برای شما رخ بدهد و حتماً باید با یک تیم حرفه‌ ای به این قله بروید ولی اگر قصد دارید که این کار را کنید باید حتماً تجهیزات لازم را با خود بردارید چون این کوه نوردی در جنگل دوهزار بیش‌از پنج یا شش ساعت طول می‌ کشد و باید تجهیزاتی را به‌ همراه داشته باشید و به صورت گروهی این کار را انجام دهی و از زیبایی‌های خیره‌ کننده آن لذت ببرید.

 

ارسال دیدگاه