مکان های ناشناخته در مسیر مازندران

30 آبان 1401
0 دیدگاه
مازندران 3584648674168741687418

شاید اکثر افراد بر این باور باشند که شمال کشور، اختصاصا استان زیبای مازندران را کامل دیده اند و جاهای دیدنی آن شناخته شده است.
اما مکان های دیدنی بیشماری در مسیر شهرهای این استان قرار دارد.‌ جنگل های های زیبا در قلب این استان مسیرها را زیبا کرده است.
جنگل با داشتن زیبایی های خاص خود در تمام فصل های سال میزبان گردشگران خارجی و ایرانی می باشد در مسیر شهر ساری جنگل دارای چشمه های روان و درختان به هم تنیده بوده که مشتاقان زیادی دارد.

قلعه ی کنگلودریاچه ی زیبای شور مست در مسیر شهرهای مازندران گردشگران خاص خود را دارد.
با یک برنامه ریزی سه تا هفت روز می توان تمام جاذبه های دیدنی و گردشگری زیبای این جنگل را تماشا و لذت برد.

در مدت تفریح به مازندران می توان با اسکان در ویلاها و آپارتمان های لوکس با منظره های زیبا به آرامش رسید و برای مدتی کسلی را از زندگی بیرون نمود.

مسیر مازندران 4964896489749749

راه های ارتباطی استان مازندران

برخی از شهرهای استان مازندران دارای موقعیت ارتباطی عالی و جاذبه های زیاد هستند یکی از جاذبه های دیدنی که در راه های این استان قرار دارد روستای های زیبا و سرسبز نظیر لنگر است.
روستای لنگر از توابع شهر ساری می باشد این روستای زیبا و سر سبز بسیار حیرت آور و دارای مکان های عالی برای گشت و گذار است.

مردم مهمان نواز روستای لنگر به خوبی از مسافران و گردش گران این استان استقبال می کنند.
در زمان عبور از روستاها می توان به مکان های تاریخی و طبیعی آن سر زد به طور مثال در روستا ی لنگر جاهای دیدنی مانند غار شاه، دژقله شاه، یخچال های طبیعی چشمه ی قلقلی، رودخانه ها و غیره وجود دارد که گردشگران زیادی در هنگام عبور از راه ها به این روستا ها سفر می کنند.

روستاهای در مسیر دارای چشمه های آب معدنی خنک و باغ های مرکبات میوه هایی مثل پرتقال نارنگی نارنج انجیر هستند.
در روستاها زیارت گاه های متعددی نظیر امام زاده امیر سید علی بر روی کوه بلندی وجود دارد که مردم برای زیارت به آن جا می روند و از بالای کوه و در کنار امام زاده از مناظر زیبای روستا لذت می برند.

با توجه به توریستی بودن شهرهای مازندران موقعیت عالی برای روستاها به وجود آمده تا با ویلا سازی بتوانند به تامین اسکان مسافران بپردازند.
افراد به هر کجای مازندران که قصد سفر داشته باشند می توانند با اجاره یا خرید ویلای شیک با منظره عالی مشکل مسکن را حل کنند.

شهرهای زیبا در مسیر مازندران

در مسیر شهر مازندران شهرهای دیدنی قرار دارد که هر کدام مثالی از بهشت می باشند.
یکی از شهرهایی که می‌توان به آن اشاره کرد و از زیبایی های آن بهره برد رامسر، که مرکز توجه عموم مرد در میان شهرهای مازندران بوده و به عروس شهر معروف است.

این شهر از زیبایی هایی متنوعی برخوردار می باشد. شهر رامسر مانند دیگر شهرهای این خطه با وجود آب و هوای خوب و داشتن جنگل های زیاد و دریای خزر شاهد گردشگران و توریست های زیادی است. مناطق ییلاقی موجود در شهرهای مازندران دیدنی و هیجان انگیز هستند.

قله های زیادی که بر گرفته از رشته کوه زیبای البرز است در این شهرها وجود دارد مانند قلعه ی مارکوه که در اطراف شهر رامسر است مسافرانی که مشتاق به پیاده روی و کوهنوردی بوده می توانند به این قلعه ها رفته و از فضای منحصربه فرد آن بهره برد.
برای رفتن به قلعه های مختلف شهر باید پله های زیادی را پشت سر گذاشت و از بالا به منظره های اطراف نگاه کرد.

وجود بوستان های زیبا در شهرهای مازندران موقعیت تفریخی را فراهم کرده است بوستان هایی نظیر صفارود دیگر جاذبه های شهر رامسر است که در ۹ کیلومتری جاده ی جواهرده می باشد.

این بوستان جنگلی زیبا همیشه و در طول سال مملو از گردشگر و مسافراست.
کاخ های زیبا از دیگر جاهای دیدنی شهرستان های مازندران می باشد به طور مثال کاخ مرمر که در سال ۱۳۱۶هجری شمسی رضا خان این کاخ زیبا را افتتاح کرد.
تما م توریست ها در هنگام ورود به این کاخ با دیدن زیبا یی های این کاخ زیبا شگفت زده می شود.
تمام وسایل در کاخ، سلطنتی و زیبا هستند و بیشتر معماری های کاخ با سنگ مرمر ساخته شده است.
می توان ساعت ها باغ ۶۰ هزار متر ی را بازدید و لذت کامل برد.

مازندران 969797896789879

آبشارها و رود خانه ها در مسیر مازندران

از هر جای ایران و جهان که قصد سفر به مازندران سبز را داشت می توان با این مکان ها آشنا شد.
آبشارها و رودخانه های زیادی با جاذبه های دیدنی در مسیر مازندران وجود دارد یکی از آن آبشارها آب پری بوده که در دل جنگل و میان انبوه درختان جنگلی واقع شده است، این آبشار بسیار زیبا بوده و فضای بسیار دلنشینی در کنار آبشار می باشد.

آبشار زیبای پلنگ دره نمونه دیگری است که در مسیر شهرها و در شیرگاه مازندران واقع شده است. وبا وجود آب و هوای سالم و خنک گزینه ی خوبی برای گردشگری و مسافرت به این استان زیبا است.

آبشار پلنگ دره که با آب همیشه روان و خروشان خنک در فصل تابستان شاهد توریست های زیادی شده است.
برای اسکان در شیرگاه مازندران از ویلا های متنوع و زیبا در نزدیکی آبشار می توان استفاده کرد.

با تمام امکانات و تجهیزات درون ویلا و با سکونت چند روزه می توان از سفر به مازندران بهره ها برد.
برای مسافرت به شمال کشور می توان گفت بهترین زمان وجود ندارد بلکه هر زمان و هر فصلی برای مسافرت به این سرزمین مناسب است.
آبشار شاهاندشت که بسیار بزرگ و زیبا است و در ۶۵کیلومتری شهر آمل می باشد این آبشار زیبا از وسط شکل مثلثی کوه بر زوی زمین می‌ریزد و در اطراف آبشار درختانی زیبا و چشم اندازی شگفت انگیز می باشد که چشم هر توریست و گردش گری را به خود جلب می‌کند.
در بین راه آبشار شاهاندشت، قهوه خانه های سنتی وجود داشته که با مهمان نوازی و پذیرایی از گردشگران به طرز عالی برخورد می کنند.
آبشار گزو در سوادکوه و نزدیک امام زاده این شهر است که برای دیدن این آبشار باید از میان جنگل ها و درختان انبوه و از دل طبیعت زیبای سوادکوه گذشت.

آبشار دراز کش یکی از زیبا ترین آبشارهای مازندران بوده که در بابل واقع شده ودر روستای زیبای دراز کش می باشد علاوه بر آبشارهای زیبا رودخانه های زیادی در مسیر شهرهای مازندران وجود دارد.

رودخانه های متنوع و زیبا که در مسیر به مازندران می توان نام برد عبارتند از:
رودخانه زیبای کرج است این رودخانه خروشان و با مناظر طبیعی بکر و آب روان هر گردشگر و مسافری که به جاده زیبای چالوس سفر کند جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبای این جاده را مشاهده می‌کند و می‌بیند که در بین راه جاده چالوس رودخانه‌های بسیاری وجود دارد که از بزرگ‌ترین رودخانه‌های چالوس می‌باشد.

چند کیلومتری بعد از گذشت از جاده چالوس روستای زیبایی به اسم سپهسالار است که در این روستا رودخانه و آبشاری به اسم سپهسالار وجود دارد این آبشار بسیار زیبا و باآب خروشان است.

مسافران در زمان سفر به مازندران و گذشتن از جاده چالوس برای استراحت در روستای زیبای سرسبز و کنار آبشار دل‌نشین سپهسالار اتراق کرده و از طبیعت الهی لذت کامل را می برند.

دریاها و جنگل‌ها در مسیر شهرهای زیبای مازندران

استان زیبای مازندران هم‌جوار با دریای خزر است و از ساحل زیبایی برخوردار می باشد در میان سواحل موجود می توان ار ساحل زیبای نمک ابرود نام برد.

در طول سال مسافران زیادی به قصد دیدن دریا به سواحل نمک آبرود سفر می کنند.

سواحل موجود در شهرهای مازندران فول امکانات هستند.

در کنار دریای خزر در بیشتر شهرهای مازندران می توان آلاچیق های زیبا را شاهد بود و ساعت ها درون آلاچیق های موجود وقت گذراند و از مواهب و آرامش دریا بهره ها برد.

مازندران 4797897494894896

اقامت در بین را راه شهرهای استان مازندران

در بیشتر اوقات افراد قبل از مسافرت و اماده کردن وسایل مقصد خود را می دانند ولی دغدغه بسیاری از گردشگران و توریست ها این است که آیا مکان مناسب برای اقامت خود پیدا می‌کنند یا خیر.

بحث مسکن و اقامتگاه در زمان‌سفر اهمیت زیادی دارد اقامتگاه های مختلفی در مسیر مازندران وجود دارند از جمله یکی از این اقامتگاه‌ها ویلاهای چوبی شیک و زیبا می‌باشد.

در برخی شهرها ویلاهای دوبلکس دوخوابه سه خوابه سوئیت‌های کوچک وجود دارد که بر اساس سلیقه‌های گردشگران دست انتخاب برای آن ها باز است.

دیگر شهرهای مازندران مانند رامسر، ساری، جویبار، قائمشهر و غیره ویلاهای بزرگ پا درختان میوه دار وجود دارد که تمام این ویلاها مجهز و مبله می‌باشند این ویلاها با چشم اندازی مناسب ونزدیک به دریا هستند.

پارکهای زیبا و دل‌نشین در شهرهای استان مازندران همواره مملو از مسافران و گردشگران می‌باشد.
این استان زیبا با داشتن ویلاها و اپارتمان های شیک با سبک های مختلف مدرن و کلاسیک به خود جلوه‌ای دیگر داده است.

پارک های جنگلی متنوعی در استان مازندران موجود است که می‌توان از جاهای دیدنی و زیبای آن به شمار آید.
در این پارک های جنگلی وسایل بازی برای کودکان وسایل ورزشی برای بزرگسالان مهیا شده‌است.

عموما بیشتر پارک‌ها دارای تجهیزات مناسب هستند از آلاچیق های بسیار زیبا و دل‌نشین گرفته تا کافه.

جمع بندی آخر

مازندران بهشت ایران به شمار می آید و این بهشت زیبا دارای جاذبه ها و مکان های دیدنی است که در گذر از هر مسیر زیبای این استان می توان شاهد یک طبیعت جدید و یک جاذبه منحصربه فرد بود.

با توجه به رونق ویلاسازی و ساخت و ساز در سال های اخیر، درشهرها و روستاهای استان مازندران ویلاها و آپارتمان های لوکس وجود داشته که می تواند مشکل اقامت علاقه مندان به این سرزمین را حل کند.

ارسال دیدگاه