جاهای دیدنی قائمشهر | آدرس دقیق + عکس

26 آذر 1401
0 دیدگاه
جاده زیبا و پاییزی پارک جنگلی تلار 632156323

قائمشهر، شهری در استان مازندران، با موقعیت جغرافیایی استراتژیک در تقاطع جاده فیروزکوه و هراز قرار دارد. خط ریلی نیز از این شهر عبور می‌کند. قائمشهر دارای فرهنگ و تمدن باستانی است و طبیعت زیبای جلگه، جاذبه‌ های تاریخی و هوای معتدل آن از جمله دلایل سفر به این شهر است.

میدان مرکزشهر قائمشهر 145215216316311
نمایی از میدان ساعت مرکز شهر قائمشهر

جاذبه های تفریحی قائمشهر

دریاچه گل پل

در قسمت جنوبی قائمشهر، روستای برنجستانک قرار دارد که به اطراف خود جنگل، سد و دریاچه‌ ای زیبا دارد. دریاچه گل‌ پل از دو حوضچه بزرگ تشکیل شده است و وجود آب شیرین در آن باعث زندگی فراوان پرندگان و ماهیان در این دریاچه شده است. منظره جذابی که از ترکیب جنگل و دریاچه به وجود آمده است.

آدرس دقیق دریاچه گل پل قائمشهر (روی نقشه)

آب های زلال دریاچه گل پل با کوه های بلند 22161631
آب های درخشان و شفاف دریاچه گل پل قائمشهر در منطقه کوهستانی

پارک جنگلی تلار

در فاصله ۷ کیلومتری قائمشهر، جاده نظامی به پارک جنگلی تلار منتهی می‌شود. پارک جنگلی تلار با دریاچه نظامی خود، محیطی زیبا و مناسب برای استراحت و لذت‌بردن از طبیعت جنگلی را ارائه می‌دهد و از جاهای دیدنی قائمشهر است. درختان باستانی و سرسبز این پارک، آن را به یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد در قائمشهر تبدیل کرده‌اند.

آدرس دقیق پارک جنگلی تلار قائمشهر (روی نقشه)

جاده زیبا و پاییزی پارک جنگلی تلار 632156323
مسیر پیاده روی و ورزشی پارک جنگلی تلار قائمشهر در فصل پاییز

تالاب کرچنگ

روستای کرچنگ در قائمشهر دارای تالابی با همین نام است که در دل جنگل واقع شده است. این تالاب با مناظر تماشایی و حضور جانوران در آب، یک مکان طبیعی و زیبا است. جذابیت آن برای گردشگران با هوای مساعد و زیبایی محیط بسیار است. همچنین، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی در شهرهای اطراف قائمشهر، به خصوص بابل، می‌تواند تجربه‌ای خوب برای علاقه‌مندان به گردش و بازدید از جاذبه‌های منطقه باشد.

آدرس دقیق تالاب کرچنگ قائمشهر (روی نقشه)

نمایی از تالاب کرچنگ پوشیده از جنگل هیرکانی 4552416416
سایه درختان افرا در تالاب کرچنگ قائمشهر

منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس

نزدیک قادیکلا در قائمشهر، جنگلی با درختان ارزشمند و جانوران خاص به نام خیبوس وجود دارد. این جنگل با محیطی بکر و زیبا، مورد توجه گردشگران و پژوهشگران قرار می‌گیرد. بوته‌های زیبای شمشاد و درختان سربه فلک کشیده هیرکانی جزئی از پوشش گیاهی این جنگل هستند. به دلیل اهمیت ویژه این منطقه، جنگل قادیکلا جزو مناطق حفاظت شده قرار دارد.

آدرس دقیق منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس قائمشهر (روی نقشه)

درختان و قارچ های منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس 45416526356
پوشش گیاهی و قارچ های سمی منطقه حفاظت شده جنگلی خیبوس قائمشهر

سد زمزم

سد زمزم یا سد برجستانک، یکی از جاذبه‌های دیدنی قائمشهر است. این سد خاکی در روستای برنجستانک واقع شده و با طول ۲۴۹ متر و عرض ۱۰ متر، ارتفاعی برابر با ۳۲ متر دارد. با طبیعت زیبا و منظره‌ی فوق‌ العاده‌ای که احاطه شده است، سد زمزم جذابیت بسیاری دارد و برای عکس‌های زیبا و استراحت لذت‌بخش است. این سد ابتدا جهت ذخیره‌سازی آب و تامین نیازهای کشاورزی ساخته شد، اما امروزه به عنوان یک مقصد گردشگری مورد استفاده قرار می‌گیرد. منطقه اطراف سد بسیار آرامش‌بخش و دارای امکانات رفاهی است.

آدرس دقیق سد زمزم قائمشهر (روی نقشه)

توضیح اجمالی سد زمزم:

  • طول : ۲۴۹
  • عرض : 10 متر
  • ارتفاع: 32 متر
درختان سرسبز در کنار سد زمزم 546526352632
نمایی از عکس درختان جنگل در آب های سد زمزم قائمشهر

تپه باستانی گردکوه

تپه‌ های باستانی گردکوه، سه تپه بزرگ و باستانی با ارتفاع بلند است. بالاترین تپه آن ۲۶ متر ارتفاع دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی قائمشهر شناخته می‌شود. این تپه‌ها به عصر آهن بازمی‌گردند و حاوی یک گورستان با بیش از ۴۵۰۰ سال قدمت نیز می‌باشد. در این منطقه، آثار و ابزارهای کهن مربوط به دوران ساسانیان و اشکانیان نیز کشف شده‌اند. تپه‌های باستانی گردکوه به عنوان یکی از آثار باستانی قدیمی‌ترین ایران شناخته می‌شوند. اگر به تاریخ و دیدن آثار باستانی علاقه‌مند هستید، حتماً تپه‌های باستانی گردکوه را در نظر بگیرید. این تپه‌ها همچنین در دوران ساسانیان و پس از یورش اعراب، به عنوان دژ نظامی استفاده می‌شدند. آنها در جنوب شرقی قائمشهر واقع شده و به عنوان آثار ملی ایران در سال ۱۳۸۲ ثبت شده‌اند.

آدرس دقیق تپه باستانی گردکوه قائمشهر (روی نقشه)

قدمت گورستان تپه باستانی گردکوه: بیش از ۴۵۰۰ سال

تپه باستانی و تاریخی گردکوه پوشیده از درخت و گیاه 4541654163563
پوشش گیاهی بر روی تپه باستانی گردکوه قائمشهر

جنگل کوتنا

روستای کوتنا در بخش مرکزی شهرستان قائمشهر واقع شده و از شهرستان فاصله‌ای ۷ کیلومتری دارد. این روستا در سال ۱۳۸۵ جمعیتی برابر با ۱۲۲۱ نفر داشته و نامش به معنای “کوه تنها” است. طبیعت بکر این روستا و مناطق اطراف آن مانند میان‌رود و قادی‌کلا، پر از جاذبه‌های طبیعی است. جنگل کوتنا یکی از بهترین جاهای دیدنی قائمشهر است که در موقعیت مناسبی در این روستا قرار گرفته است. ارتفاع بالا و چشم‌انداز بی‌نظیر این روستا، به همراه وجود جنگل، دشت، شالیزار و رودخانه، هر گردشگری را به سمت این منطقه جذب می‌کند. بازدید از روستای کوتنا، تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر از طبیعت سبز و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آدرس دقیق جنگل کوتنا قائمشهر (روی نقشه)

جنگل سرسبز کوتنا پوشیده از درختان 15211632136236
درختان انبوه و سرسبز جنگل کوتنا قائمشهر

مقبره سید ابوصالح

آرامگاه یا مقبره سید ابوصالح، یک بنای آجری و چهارگوش است که با معماری و تزئینات هندسی زیبا، ظرافت و طراحی‌های فوق‌ العاده در ورودی و بدنه آن، توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند. این آثار با وجود زیبایی‌ها و تمامی زحماتی که در کنده‌کاری و گچ‌کاری آنها صرف شده، همچنان سادگی و شگفت‌انگیزی خاصی را به خود می‌بخشند. آرامگاه دارای فضای مذهبی بوده و درون آن یک ضریح چوبی قرار گرفته است که با نقوش و سنگ‌ نوشته‌ هایی از آیات قرآن و احادیث زیبا تزئین شده است. بازدید از این جاذبه مذهبی به لحظه‌های آرام و شگفت‌انگیزی راه می‌دهد. امام‌زاده‌ها همواره با سادگی و فضای بی‌نظیری شناخته می‌شوند، بنابراین حتماً در برنامه سفرتان به قائمشهر، بازدید از این آرامگاه را در نظر بگیرید.

آدرس دقیق مقبره سید ابوصالح قائمشهر (روی نقشه)

مقبره سرپوشیده سید ابوصالح 4654163563526352
نمایی از سقف سفالی و آجری مکان مقبره سید ابوصالح در قائمشهر

آب بندان ساروکلا

روستای ساروکلا در قائمشهر دارای دریاچه‌ ای مصنوعی است که برای تفریح و قایق‌ سواری بسیار مناسب است. فضای آرام و سکوت در میان باغ‌های مرکبات و این دریاچه، برای بازدیدکنندگان جذاب و شاداب است. دریاچه ساروکلا همچنین محل پرورش ماهی است. وجود شالیزارها و مزارع، زیبایی بیشتری به این دریاچه می‌بخشد و آن را به یکی از جاهای دیدنی قائم‌شهر تبدیل کرده است.

آدرس دقیق آب بندان ساروکلا قائمشهر (روی نقشه)

قوهای تفریحی در آب بندان ساورکلا 45465464156
قوهای تفریحی آب بندان ساورکلا با ویو جنگل هیرکانی

تالاب قادی کلا

قادی‌ کلا در قائمشهر، روستایی زیبا و جاذبه‌های دیدنی است. در جنوب روستا، جنگل‌های باشکوه و تالابی زیبا وجود دارد که با درختان بلندقامت خود، منظره‌ای حیرت‌ آور را به ارمغان می‌آورد. این تالاب با درختان درون آبی خود، جذابیت خاصی دارد و جزو جاذبه‌های مهم استان مازندران است. تالاب قادی‌کلا مقصد علاقه‌مندان طبیعت‌گردی و مناظر بکر است و همواره مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. طول تالاب حدود ۲۰۰ متر و عرض آن حدود ۱۵۰ متر است. فضای دل‌پذیر و چشم‌نواز این تالاب، میل بسیاری را به سوی قائمشهر و استان مازندران جلب می‌کند.

آدرس دقیق تالاب قادی کلا قائمشهر (روی نقشه)

درختان انبوه و سرسبز در تالاب قادی کلا 566566521
درختان تنومند و قدمت دار هیرکانی در تالاب قادی کلا قائمشهر

 پل آجری بالاتجن

قائمشهر علاوه بر طبیعت بکر و خیره‌کننده‌اش، دارای آثار تاریخی نیز است. پل آجری بالاتجن، یکی از این آثار تاریخی است که در دوره قاجار ساخته شده و در قسمت مرکزی قائمشهر و روستای استرآباد واقع شده است. این پل با قدمتی باستانی و بی‌نظیر، از جاذبه‌های دیدنی قائمشهر است و در سال ۱۳۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. حتماً باید این پل تاریخی را بازدید کنید و لذت ببرید.

آدرس دقیق پل آجری بالاتجن قائمشهر (روی نقشه)

تماشای گردشگران از آب های زلال پل آجری بالاتجن 45415416
آب های درخشان و سنگ های سیل اورده پل آجری بالاتجن

 

ارسال دیدگاه