روستای توریستی کرفون، مقصدی ایده ال برای مسافران

24 آذر 1401
0 دیدگاه
روستای کرفون 58641236545

روستای کرفون از نظر موقعیت جغرافیایی در شمال کشور، استان مازندران، شهرستان بابلسر قرار دارد. این روستا با بابلسر ۱۳ دقیقه فاصله دارد. روستای کرفون دارای زیبایی های منحصربه فردی می باشد، این جاذبه از زمین، آسمان، کوه، جنگل، دریای این منطقه حاصل می شود. بنابراین هنگام سفر به این روستای زیبا، می توانید از جنبه های مختلف به یک لذت عمیق دسترسی پیدا کنید. رودخانه های زیبای این خطه، دارای ماهی های خوشمزه بوده که می توانید، کنار این رودخانه رفته و با یک تور ماهیگیری، ماهی های خوشمزه را صید کنید. صید ماهی خود یک تفریح لذت بخش محسوب می شود. که افراد زیادی به طور اختصاصی با هدف صید ماهی به روستای زیبای کرفون می آیند.

روستای کرفون 84564531230

دیدنی های کرفون

از آنجایی که روستای کرفون یکی از روستاهای سرسبز مازندران است، در آن هر چیزی برای دیدن وجود دارد. به طور مثال با گام نهادن در این روستا می توانید، از بوی عطر شالیزارها که به کشت برنج اختصاص داده شده اند لذت برده و از زیبایی و سرسبزی آن سرمست شوید.

به علاوه  می توان به  موقعیت ساحلی این دریا و قرارگیری آن در کنار دریا اشاره کرد. ساحلی که  غروب دل انگیزی دارد و سرخی غروب آن در زمان غروب بسیار زیبا و رنگ خورشید موقع طلوع جذاب تر است، هنگام ملاحظه این زیبایی های خورشید بر روی دریا،  تصاویری حیرت انگیز خلق خواهد شد که هر صحنه می تواند یک عکس ماندگار برجای بگذارد.از دیگر دیدنی های روستای کرفون، تالاب زیبای این روستا است، جایی که پرندگان هر ساله به عنوان مقصد به آن سفر می کنند و در طی ماندن در این تالاب از پوشش گیاهی این تالاب تغذیه کرده و بر فراز تالاب به پرواز در می آیند و آسمان این روستا را بسیار جذاب می کنند. این پرندگان در فصل های مشخص می آیند و اگر در فصل بهار به این روستا سفر کنید و به تالاب آن سری بزنید، می توانید شاهد پرندگان جورواجور موجود در این قسمت باشید.

روستای کرفون 8746854121541

مزارع زیبای روستای کرفون که به دلیل وجود رودخانه های پرآب وجود دارد، همواره سبز بوده و به عنوان یک منبع درآمد اصلی ساکنین این روستا محسوب می شود. که به کشت برنج ، چای و دیگر گیاهان اختصاص داده شده است.وجود باغات متعدد میوه و مرکبات در روستای کرفون از دیگر دیدنی های این منطقه است که اگر در تابستان به کرفون سفر کنید می توانید بر روی شاخه های درختان باغ، میوه های رسیده را ببینید و تجربه چیدن میوه از روی شاخه درختان را داشته باشید. علی رغم این که کرفون یک روستای محسوب می شود اما در طول هفته بازاری در این محله برپا می شود که به بازار محلی کرفون معروف است و در آن از محصولات دستی و خوراکی کرفون آورده و مردم جهت بازدید به این بازار می آیند و وسایلی که نیاز دارند را خریداری می کنند.

مسیر های ارتباطی کرفون

روستای توریستی کرفون در حوالی بابلسر و بهنمیر قرار دارد، بنابراین برای سفر به این روستا حتما باید از این دو جاده بگذرید، نیاز به گذراندن مسافت طولانی برای  رسیدن به این منطقه زیبا نیست، حتی اگر اهل پیاده روی باشید می توانید در یک پیاده روی تقریبا کوتاه این مسیر را بپیمایید علی رغم این که به این روستای زیبا می رسید و از نقطه به نقطه آن دیدن می کنید و لذت می برید، می توانید یک ورزش هم کرده و به سلامت بدن خود کمک نمایید. علاوه بر جاده بهنمیر، بابلسر می توانید از مسیر جاده هراز نیز به روستای کرفون بروید به این ترتیب، لازم است که از شهرهای آمل، بابل، بابلسر برای رسیدن بگذرید. اگر برای رفتن به روستای کرفون مسیر فیروزکوه را انتخاب کرده اید باید علاه بر فیروزکوه از مناطق شیرگاه، جویبار و قائمشهر نیز بگذرید.

 

ارسال دیدگاه