ترفندهای طلایی خرید ویلا در روستاهای مازندران

26 دی 1401
0 دیدگاه
خرید ویلا در روستاهای مازندران 32587465412

خرید ویلا در روستاهای مازندران این روزها از بورس ترین سرمایه گذاری ها به شمار می رود،  قدم گذاشتن در روستاهای شمالی و تماشای ویلاهای قدیمی برای بسیاری ها لذت بخش و نوستالژی مانند است. زمانی که به  روستاهای مازندران می روید، خانه هایی با بافت های زیبا و قدیمی می بینید که معماری زیبای آن ها توجه برانگیز است. با توجه به محیط پیرامون این ویلاها و طبیعتی که به سان یک مادر این خانه های ویلایی را در آغوش گرفته، دوست دارید هر چقدر که عمر شما است را در این روستاهای بهشتی بگذرانید.

روستاهایی که دیگر مانند گذشته جاده های صعب العبور نداشته و برای به دست آوردن یک وسیله مورد نیاز، احتیاج رفتن از روستا به شهر نیست، پیشرفته شدن نسبت به گذشته به روستاها نیز کشیده است، جایی که دیگر برای تامین آب و گاز و برق، نیاز به جمع کردن هیزم و فانوس روشن کردن نیست. روستاهای استان مازندران ، به مدد صنعت پر رونق توریسم توانسته اند گامی بلند در جهت توسعه بردارند‌ گام هایی که همچنان در حال بلند شدن است تا یک موقعیت عالی برای زندگی دائمی و یا زندگی موقت در این روستاها رقم بخورد.

خرید ویلا در روستاهای مازندران 5647486453120

خصوصیات یک خانه ویلایی در مازندران

قاعدتا ویژگی هایی که خانه های ویلایی امروز دارند با ویژگی هایی که خانه های ویلایی گذشته دارند، تفاوت های زیادی دارد، البته ما هنوز هم درون روستاهای استان مازندران می توانیم خانه هایی ویلایی را مشاهده کنیم که بر اساس معماری ها و سبک های پیشین ساخته شده اند و شاید از بزرگترین دلیل انتخاب این خانه ها توسط افراد مختلف همین ویژگی قدیمی بودن طرح و نمای آن ها باشد.

دلیل این است که افراد با هدف فرار از شهر و بافت خسته کننده اش به روستاها پناه آورده اند، بنابراین دوست دارند علاوه بر این که از فضا و طبیعت روستاهای موجود لذت ببرند، خانه هایی که در آن ساکن هستند نیز با خانه شهریشان متفاوت باشد، همین تفاوت ها هستند که باعث می شوند افراد از دورترین قسمت های کشور به منظور رفع استراحت روحی، خانه های خود را ترک کرده و به این روستاها رهسپار شوند.

برای این که بتوانیم از خصوصیات یک خانه ویلایی بگوییم بهتر است که ابتدا با مناطق و شرایط محیطی که بر آنان حاکم است آشنا شوید. به طور مثال خصوصیات یک خانه ای که در  مناطقه بارانخیز قرار دارد با یک خانه ای  که در شرایط دیگر با آب و هوای ملائم تر قرار دارد بسیار متفاوت است.

خانه های ویلایی مناطق بارانخیز را طوری می سازند که سقف شیب دار داشته باشد تا هنگام ریزش های مداوم جوی مورد آسیب قرار نگیرد به علاوه خانه ها همواره از سطح زمین ارتفاع دارند تا رطوبت همیشگی خاک محیط باعث زودتر فرسوده شدن این خانه های ویلایی نشود،

هنگامی که روستاهای کوهستانی محل ساخت ویلا ها باشند، نور خورشید و جهت آن بسیار مهم است، زیرا مقدار اندکی از نورخورشید می تواند به گرم شدن فضای ویلا کمک کند و همین مورد  از ویژگی های برجسته یک ویلای روستایی در مازندران محسوب می شود.

خرید ویلا در روستاهای مازندران 5674846151

نکته های خرید ویلا در روستای مازندران

هنگام خرید ویلا در روستاهای مازندران باید همواره نکاتی را در نظر داشت و بر اساس آن کار خرید ویلا را انجام داد. خانه ویلایی که قرار است شما در روستای مازندران خریداری کنید حتما دارای امکانات زیرساختی مناسب باشد. مورد بعدی که برای خرید ویلا خیلی مهم بوده ارزس اقتصادی زمین است، به این صورت که منطقه ای که در آن ویلا خریداری شده جای رشد داشته باشد، و بر اساس گذشت زمان به ارزش زمین  و خانه خریداری شده افزوده شود، همچنین برای خرید ویلا مکان های پرت و جاهایی که تقریبا خالی از سکنه هستند انتخاب نشوند. ساکنان یک روستا خود از عوامل جذب توریست محسوب می شوند و زمانی که یک روستا خالی باشد،  زمین ارزش چندانی ندارد.

مورد بعدی که در زمان خرید ویلا در روستا مورد توجه بوده این است که روستا با شهر فاصله زیادی نداشته باشد، بر اساس این که اقدامات مربوط به سلامت و پزشکی درون روستاها کوچک به مراتب پایین تر بوده بهتر است روستایی برای خرید ویلا انتخاب شود که به شهر نزدیک بوده تا در صورت نیاز به پزشک، امکان سریع رساندن خود به مرکز درمان وجود داشته باشد.

ویلای روستای مازندران

شرایط آب و هوایی روستاهای مازندران با شرایط آب و هوایی شهرهای این منطقه متفاوت است، به صورتی که روستاها همواره سرد تر و برفی تر از شهرها هستند و هنگام سفر به روستاها حتما باید شرایط فصلی را در نظر بگیرید.

هرچند ویلای روستای مازندران به گونه ای ساخته می شوند که می توانند از سرما و برف زیاد در امان باشند ، اما برای افرادی که ذاتا از سرما به دور هستند بهتر است که فصل های بهار و تابستان را برای گذراندن در ویلای مازندران انتخاب کنند، در این فصل ها هوای خنک بر منطقه حکم فرماست هوایی که سرما و نسیم خنک آن برای همه دل انگیز است.

در برخی از قسمت های مازندران ویلاها به شدت از نظر فاصله در جوار یکدیگر ساخته می شوند، این در جواری بر روی صمیمیت و ارتباط ساکنین روستاها تاثیر گذار می باشند و باعث گرم تر شدن روابط این افراد ساکن در روستا می شود، گاهی هدف از مسافرت به روستا ی این منطقه می تواند مشاهده رابطه های موجود میان افراد و ساکتین این مناطق باشد که بسیار جلوه خاصی برای مردمان دیگر مناطق دارد. این صمیمیت را مدیون بافت خانه ها هستند. بر اساس این که مازندران دارای امتیازهای گوناگونی بوده که برترین امتیازها آب و هوای فوق العاده این استان به همراه طبیعت بکر و دست نخورده آن است،  عموم مردم رغبت مضاعفی به خرید ویلا در این بخش از کشور دارند. و چه بهتر که هدف خرید ویلای روستای مازندران باشد، جایی که ارامش در آن موج می زند.

سخن پایانی

ویلای روستای مازندران سالانه مورد تقاضای افراد زیادی جهت اجاره رهن و یا خرید می باشد، قبلا افراد با درآمد کم این ویلاها را جهت اجاره انتخاب می کردند، اما امروزه اقشار پردرآمد نیز بر اساس مزایای گفته شده در پی اجاره ویلای روستای مازندران هستند.

 

ارسال دیدگاه