بهنمیر مازندران کجاست | جاذبه های دیدنی بهنمیر + آدرس دقیق روی نقشه

25 تیر 1402
0 دیدگاه
طبیعت سرسبز و جاده خمیده شهر بهنمیر 1322131231

بهنمیر یکی از شهرهای کوچک استان مازندران در شمال ایران است. این شهر در سال ۱۳۸۱ تأسیس شده است. بازدید از بهنمیر را به شما توصیه می‌کنیم، زیرا محصول اصلی آن توت فرنگی است. بهنمیر از طریق محله‌ای به دریا متصل شده است و منظره زیبای جنگل و دریا هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

سال تاسیس بهنمیر کی بود؟

شهر بهنمیر در سال 1381 تاسیس شده است.

میدان اصلی و گل کاری شهر شهر بهنمیر 41524163146314
گل کاری و حوض آب در وسط میدان مرکزشهر بهنمیر

بهنمیر کجاست؟

بهنمیر یکی از شهرهای استان مازندران واقع در شمال ایران است. این شهر در شهرستان بابلسر واقع شده و در بخش مرکزی آن قرار دارد و فاصله بهنمیر تا بابلسر 13 کیلومتر است.

آدرس دقیق بهنمیر 5415416353521
برای دسترسی به آدرس دقیق شهر بهنمیر روی نقشه کلیک کنید

تاریخچه شهر بهنمیر

در گذشته، بر روی رودخانه تالار که از حاشیه شهر بهنمیر عبور می‌کرد، بندی وجود داشت که مردم به کارهای تجاری مشغول بودند. نام امیر نیز به شاعر مشهور مازندرانی، امیر پازواری، اشاره دارد. در این شهرستان، در مسیر جاده بابلسر به بابل، میدان امیر پازواری به نام این شاعر نامگذاری شده است. همچنین منطقه‌ای در نزدیکی به پازوار نیز شناخته شده است. بسیاری از محققان باستان‌شناس معتقدند که شهر بهنمیر توسط برادران عرب آباد شده است. آنها ابتدا در لاریجان پناهنده شدند، اما به منطقه بهنمیر سفر کردند و آن را آباد کردند. در سفر خود، ناصرالدین شاه همچنین منطقه وکالی را بهمن میر نامید. اکنون وکالی به کاله، یکی از روستاهای ساحلی بهنمیر، شناخته می‌شود.

محصولات کشاورزی شهر بهنمیر

شهر بهنمیر به دلیل خاک حاصلخیز و مرغوبی که دارد، به عنوان جیرفت مازندران شناخته می‌شود. بیش از ۵۶ نوع محصول کشاورزی در این شهر تولید می‌شود. توت فرنگی و شکر سرخ از جمله محصولات مشهور این شهر در حوزه کشاورزی هستند. هر ساله جشنواره ملی توت فرنگی و شکر سرخ در بهنمیر برگزار می‌شود.

محصولات مشهور شهر بهنمیر:

  • توت فرنگی
  • شکر سرخ
چیدن توت فرنگی توسط بانوان شهر بهنمیر 5626416563541
توت فرنگی ارگانیک در زمین های کشاورزی بهنمیر

جاذبه های گردشگری بهنمیر

1- تالاب ميستان بهنمیر

تالاب میستان در جنوب روستای میستان واقع شده و فاصله آن تا دریای خزر حدود ۷ کیلومتر است. این منطقه در شهرستان جویبار و در مسیر جاده بهنمیر به لاریم قرار دارد. طبیعت زیبایی با وجود شالیزارهای سبز و باغات مرکبات در این منطقه فراهم شده است. تالاب میستان فاصله‌ای مناسب از شهر و همچنین آرامش و سکوت بیشتری را به مردم ارائه می‌دهد، که برای علاقه‌مندان به طبیعت و آرامش، یک مقصد رویایی است.

آدرس دقیق تالاب بهنمیر (روی نقشه)

تالاب گلی و علفزارهای میستان بهنمیر 2563526312632
تالاب پوشیده از علفزار میستان بهنمیر

2- بقعه بی بی حلیمه خاتون روشندان بهنمیر

بقعه مذکور در روستای روشندان واقع شده است. این بقعه به نام بی بی حلیمه شناخته می‌شود و از نسل موسی کاظم (ع) نسبت داده می‌شود. این بنا دارای قدمتی ۲۵۰ ساله است و در سال ۱۳۸۶ بازسازی شده است.

آدرس دقیق بقعه بی بی حلیمه خاتون روشندان بهنمیر (روی نقشه)

قدمت بقعه بی بی حلیمه خاتون روشندان بهنمیر: 250 سال

نمایی از محوطه بقعه بی بی حلیمه خاتون روشندان بهنمیر و ماشین های گردشگران در طبیعت مه آلود 4141514641
ازدحام جمعیت از بازدید بقعه بی بی حلیمه خاتون روشندان بهنمیر در هوای مه آلود

3- مقبره سید قاسم در بازارسر بهنمیر

مقبره سید قاسم در جاده عزیزک بین بهنمیر و بابل واقع شده است. این مقبره در مرکز یک برکه زیبا و پر از نیلوفر آبی قرار دارد و در کنار شالیزارهایی قرار گرفته است، که زیبایی چشمگیری به منظره بخشیده است.

آدرس دقیق مقبره سید قاسم در بازارسر بهنمیر (روی نقشه)

موقعیت جغرافیایی مقبره سید قاسم: 

مقبره سید قاسم در بازارسر بهنمیر در مرکز یک برکه زیبا و پر از نیلوفر آبی قرار دارد.

4- پارک ساحلی و جنگلی میرود

ترکیب جنگل و دریا در نزدیکی هم باعث رونق صنعت ساخت و ساز و خرید و فروش زمین در این منطقه شده است. توریستان بسیاری که به دنبال اجاره ویلا، خانه روزانه و ویلا با ساحل اختصاصی در بهنمیر هستند، این منطقه را انتخاب می‌کنند. روستای ساحلی جنگلی میرود هر ساله میزبان مسافرانی از سرتاسر کشور است و امکاناتی رفاهی مانند پلاژ ویژه بانوان و آقایان، پارک و فضای بازی برای کودکان، آلاچیق و سرویس بهداشتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

آدرس دقیق پارک ساحلی و جنگلی میرود (روی نقشه)

تفریح گردشگران در پارک ساحلی و جنگلی میرود بهنمیر 4564169441
تفریح و گردش در پارک ساحلی و جنگلی میرود بهنمیر

5- منطقه توریستی کرفون

روستای توریستی کرفون واقع در جاده فرح آباد به شهر ساری و در فاصله ۵ کیلومتری از بهنمیر و دانشگاه آزاد شهر جویبار قرار دارد. این منطقه به خاطر ویلای ارزان در نزدیکی دریا محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این منطقه یکی از مراکز مهم صید و شکار ماهی در بهنمیر است. هر ساله می‌توان انواع ماهی دریایی مختلف را با قیمت مناسب در این منطقه به دست آورد.

آدرس دقیق منطقه توریستی کرفون (روی نقشه)

درباره منطقه توریستی کرفون:

منطقه توریستی کرفون یکی از مراکز مهم صید و شکار ماهی در بهنمیر است.

ساحل آرام و شنی منطقه توریستی کرفون در غروب آفتاب 45641634156341
موج های خروشان ساحل شنی منطقه توریستی کرفون

6- مجتمع تفریحی و توریستی مرضیه

با طی مسافتی حدود ۶ کیلومتر در انتهای روستای میرود، به مجتمع تفریحی و توریستی مرضیه می‌رسید. این مجتمع در سال ۱۳۹۲ بر روی فضایی به مساحت ۴ هکتار تأسیس شد. هتل تفریحی بهنمیر مرضیه شامل ۱۱۲ ویلا و سوئیت وی‌آی‌پی با امکانات رفاهی بالا است. یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، موقعیت آن در میان باغ‌های مرکبات و توت فرنگی، مزارع شکر سرخ و تالاب و برکه‌های پر از نیلوفر آبی است. این مجتمع توریستی دارای رستوران‌های لوکس با منوی ایرانی و فرنگی، شهربازی سرپوشیده و پارک برای کودکان، درمانگاه شبانه‌روزی، باشگاه ورزشی و مراکز آب‌درمانی است.

آدرس دقیق مجتمع تفریحی و توریستی مرضیه (روی نقشه)

سوئیت های گل کاری شده مجتمع تفریحی و توریستی مرضیه 1521441421463
نورپردازی چشمگیر سوئیت های مجتمع تفریحی و توریستی مرضیه کرفون

7- تپه تاریخی قنبر دارابدین روشن

در انتهای روستا دارابدین، تپه تاریخی قنبر واقع شده است. ارتفاع این تپه بیش از ۴ متر است و بسیاری اعتقاد دارند که درون آن گنج‌های زیرزمینی و اشیاء باستانی دفن شده‌اند. تپه تاریخی قنبر توسط نگهبانانی از سازمان میراث فرهنگی کشور محافظت می‌شود. در مقابل این تپه، مسجد معروف موسی بن جعفر قرار دارد. این مسجد هر سال در شب ۲۷ ماه مبارک رمضان مهمانانی از سراسر استان مازندران را به خود جذب می‌کند. بسیاری از مردم به این مسجد متوسل می‌شوند تا حاجت خود را برآورده کنند.

آدرس دقیق تپه تاریخی قنبر دارابدین روشن (روی نقشه)

ارتفاع تپه تاریخی قنبر دارابدین روشن: بیش از 4 متر

تپه خاکی و تاریخی قنبردارابدین روشن بهنمیر 415241524156416
دستبرد به تپه های تاریخی قنبر دارابدین روشن بهنمیر

ارسال دیدگاه