آشنایی با صنعت گردشگری منحصر به فرد مازندران

6 دی 1401
0 دیدگاه
صنعت گردشگری 8654513241505

طبیعت، دریا، جنگل، ساحل، چشمه، رودخانه، آبشار، تالاب، روستاهای سرسبز مازندران و دیگر مواهب خدادادی از عوامل رونق صنعت گردشگری در استان مازندران به شمار می روند. گردشگر با هدف لذت بردن از محیط، آن را برای مسافرت انتخاب می کند. بنابراین مکانی که بیشترین منابع جذب گردشگر را داشته باشد، در برنامه سفر قرار می گیرد.

صنعت گردشگری برای یک منطقه درآمدهای بسیاری به همراه دارد تا جایی که در برخی از شهرهای شمال کشور تنها منبع اصلی درآمد آن از همین صنعت به دست می آید. هنگامی که ورود افراد به یک استان زیاد باشد و تردد به صورت موقت صورت گیرد. این تردد موقت نیز به نوبه خود یک امتیاز محسوب می شود؛ زیرا می توان یک خدمت را به افراد مختلف ارائه داد و یک نوع کالا را به افراد مختلف فروخت. گاهی افراد از دیگر نقاط کشور با هدف کسب و کار به شهرهای مازندران سفر می کنند، آن ها یا به خرید رستوران ها مبادرت می ورزند و یا این که یک ویلا خریداری می کنند و آن را به مسافران اجاره می دهند. گاهی بیشترین ثروت از این راه به این افراد می رسد و باعث تشویق و ترغیب دیگران و سرمایه گذاری آن ها در این مناطق می شود.

قله عامل جذب توریست در مازندران

افراد زیادی هستند که با هدف ماجراجویی به کوهنوردی می پردازند، و چه بهتر آن است که قله کوه هایی انتخاب شود که پر از سرسبزی و جاذبه باشد. قله دماوند از محدود قله هایی است که همواره مورد توجه می باشد. ارتفاع قابل توجه این قله در میان دیگر قله ها و وجود زیبایی هایی نظیر رودخانه و آبشار در میان راه، افراد زیادی را به سمت خود می کشاند.

صنعت گردشگری 0854531321501

موزه های متنوع  مازندران

بر اساس قدمت زیاد شهرهای استان مازندران، در هر شهری از این استان موزه های گوناگونی قرار دارد که در آن اشیا قدیمی و مخصوص این استان و تمدن های دیرین نگهداری می شود. افراد علاقه مند به تاریخ با هدف مشاهده این آثار باستانی، موزه های مختلف شهرهای مازندران را گشته و به رصد جز به جز اشیا قدیمی می پردازند. آن ها با مشاهده هر شی غرق در لذت می شوند. عموم موزه های این استان در شهرهای نوشهر، بابل، تنکابن، رامسر قرار دارد. بیشترین آثار برجای مانده در این موزه ها به دروان سامانیان، صفویان و قاجار ها بر می گردد. این سلسله ها از خود اشیای زیادی برجای گذاشته اند.

صحنه های جذاب برای نقاشی و عکاسی

عکاسان و نقاشان از دیگر اقشار علاقه مند به این خطه هستند، زیرا آن چه که می خواهند به تصویر بکشند، زیبای های گوناگون در این نقطه وجود دارد، آن ها علاوه بر لذت بردن از محیط پیرامون خود، به عکس انداختن از آن می پردازند گاهی ریز ترین اجزای محیط از طریق قلم مو بر روی بوم منتقل می شود و این کار نقاشان در نهایت ظرافت و دقت انجام می دهند. صنعت گردشگری علاوه بر منفعت رساندن به افراد و ساکنین استان مازندران از لحاظ مادی، به مسافران نیز از لحاظ معنوی سود و منفعت می رساند.

صنعت گردشگری 8745631231255

فاصله کم میان شهرهای مازندران

از میان افراد مختلف، محدود افرادی هستند که نسبت به رانندگی علاقه مند می باشند. به همین دلیل فاصله کم میان شهرهای مازندران به عنوان یک جاذبه برای مسافرت بیشتر به این سرزمین می باشد. مسافران می توانند خیلی زود و در یک مدت زمان کم، کل استان مازندران را گشته و به تفریح بپردازند و نیازی نیست که برای دیدن جاذبه های این استان زیبا بخواهند، مسیر زیادی بپیمایند تا به شهرهای آن برسند؛ بلکه میان هر شهر بیست دقیقه الی یک ساعت، فاصله بیشتر نخواهد بود. این فاصله کم میان شهرهای این خطه از نظر اقتصادی برای گردشگران مقرون به صرفه نیز خواهد بود؛ زیرا به مصرف سوخت زیادی نیاز نیست‌. هرچه مسافت کمتر باشد، سوخت هدر رفته نیز کمتر می باشد و گردشگر می تواند پول خود را صرف خرید چیز دیگری کند.

جمع بندی آخر

استان مازندران به دلیل وجود مواهب طبیعی و هوای فوق العاده، مسافران زیادی را به سمت خود دعوت می کند. ویلا و آپارتمان های مختلف با طراحی ها و امکانات گوناگون در این استان جهت اقامت مسافران ساخته شده است که مسافران بر اساس درآمد خود می توانند به خرید ویلا، اجاره ویلا و رهن ویلا اقدام نمایند.

 

ارسال دیدگاه