پارک جنگلی جوارم کجاست؟🏕️ | مسیر دسترسی | معرفی🟢+ جاذبه های اطراف + تصاویر📸

1 اردیبهشت 1403
0 دیدگاه
کلبه های جنگلی در پارک جوارم سوادکوه 574874676574

پارک جنگلی جوارم به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب و جذاب شناخته می‌شود، این منطقه به دلیل جنگل‌های سرسبز و پارک خود، همچنین امکانات رفاهی بسیار خوبی که در آن فراهم شده، برای گردشگران یک گزینه بسیار جذاب برای یک سفر نه چندان طولانی است. پس از دیدن زیبایی‌های روستای جوارم و پارک جنگلی آن، می‌توانید به دیدن دیگر جاذبه‌های دور و نزدیک در سوادکوه بپردازید. در این مطلب بیشتر درباره پارک جنگلی جوارم و معرفی آن توضیح داده‌ایم.

پارک جنگلی جوارم و آلاچیق های آن 85748357438


پارک جنگلی جوارم کجاست؟

روستای جوارم یکی از دل‌باخته‌های استان مازندران است که در شهرستان زیرآب سوادکوه واقع شده است. پارک جنگلی جوارم در فاصله حدود ۶ کیلومتری شمال تا شمال‌غربی از شهر زیرآب و ۱۱ کیلومتری جنوب از شهر شیرگاه و در ضلع شرقی جاده آسفالته فیروزکوه قرار دارد. شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران است و بخش مرکزی آن با نام “زیر آب” شناخته می‌شود. این بخش دو دهستان به نام‌های سرخ کلا و کیسلیان را در خود جای داده است.

مسیر دسترسی:
فاصله بین روستای جوارم در شهرستان سوادکوه و تهران حدوداً ۲۰۰ کیلومتر است و با رانندگی خودرویی حدود ۳ ساعت زمان می‌برد. پارک جنگلی جوارم در جاده تهران-فیروزکوه واقع شده است. اگر از سمت تهران به سمت فیروزکوه حرکت کنید، پس از عبور از پل سفید و رسیدن به بخش زیر آب، با رانندگی ادامه داده و بعد از مسافتی کوتاه، پارک جنگلی جوارم را مشاهده خواهید کرد. این پارک در میانهٔ مسیر بین بخش زیر آب و شیرگاه واقع شده است.

نقشه پارک جنگلی جوارم سوادکوه 5848574568
برای مشاهده‌ی نقشه‌ی پارک جنگلی جوارم روی عکس کلیک کنید.

معرفی پارک جنگلی جوارم

جوارم سوادکوه بهترین مکان برای اجاره کلبه است. از جمله دلایل محبوبیت این منطقه می‌توان به وجود امکانات غنی در پارک جنگلی جوارم اشاره کرد. کلبه‌های چوبی جنگلی جوارم از جمله امکاناتی هستند که با استقبال بسیاری از مردم مواجه شده‌اند. این کلبه‌ها فضای راحت و آرامی را برای اقامت شما فراهم می‌کنند و در محیطی زیبا و طبیعی واقع شده‌اند. اطراف این کلبه‌ها همه امکانات لازم مانند سوپرمارکت، رستوران، نمازخانه و سرویس بهداشتی موجود است، که این ویژگی‌ها را به یکی از بهترین کمپ‌های پارک تبدیل کرده است.

برای اجاره کلبه جنگلی در جوارم می‌توانید به این سایت مراجعه کنید که یک سایت اجاره کلبه جنگلی نیز دارد. علاوه بر این، در انتهای جاده آسفالت پارک نیز می‌توانید خودتان چادر بزنید و از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید؛ اینجا هم امکاناتی همچون آلاچیق و سرویس بهداشتی موجود است. در این منطقه نگرانی از ضعف آنتن موبایل خود نیز نباید داشته باشید، زیرا آنتن‌دهی در اینجا بسیار خوب است. با فرض اینکه روزها با آواز پرندگان از خواب بیدار شوید و زمانی را در طبیعت گذرانده و از فرصتی برای فرار از شهر و اقامت در این مکان زیبا بهره‌مند شوید، مطمئناً این منطقه جایی است که می‌توانید ذهن خود را آرام کنید و لذت ببرید.

آلاچیق های رفاهی در پارک جنگلی جوارم سوادکوه 86767445


آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری

جاده جنگلی پارک جوارم کاملاً آسفالت شده است که رفت و آمد در آن بسیار راحت است. باید بگوییم که درباره آب و هوای این منطقه بکر نیز باید اشاره کنیم که در هر فصلی انتظار بارش باران را می‌توان داشت. این منطقه پر از درختان زیبا و متنوعی است، از جمله درختان گردو، بلوط، انجیر، و افرا که زیبایی و منحصر به فردی به این مکان می‌بخشند. گونه‌های مختلف جانوری نیز در این منطقه زندگی می‌کنند، از جمله خرگوش، جوجه تیغی، قرقاول، سگ، شغال و گراز. در صورتی که شب‌ها به بیرون می‌آیید، باید مراقب باشید. لازم به ذکر است که شکار در این منطقه ممنوع است و باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

کلبه های جنگلی در پارک جوارم سوادکوه 574874676574


دیدنی‌های اطراف پارک جنگلی جوارم

جوارم همچنین دارای دیدنی‌های فراوانی در اطراف خود است. از جاذبه‌های دیدنی و محبوب می‌توان به پل ورسک معروف اشاره کرد که یکی از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی منطقه محسوب می‌شود. در زیر به برخی از دیدنی‌های دیگر اطراف این پارک اشاره می‌کنیم:

پل ورسک

فاصله پل ورسک از بخش زیر آب سوادکوه تقریباً ۴۵ کیلومتر است. دیدن این پل تاریخی که در میان طبیعت قرار دارد و سابقه‌ی عبور قطار از آن را نیز دارد، همچنین مشاهده آبشار ورسک، قطعاً تجربه‌ی لذت‌بخشی برای شما خواهد بود. پل ورسک به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه، اطراف خود را نیز به خود می‌کشاند. در این مناطق، می‌توانید بقایای قلعه‌های تاریخی را مشاهده کنید و همچنین به روستای آرام و دل‌پذیر عباس‌آباد سر بزنید.

پل ورسک اطراف پارک جنگلی جوارم 52785743674

سد فور

در جاده شیرگاه – بابلکنار، سد لفور وجود دارد که یکی از مقاصد دیدنی منطقه سوادکوه است. دیدن این سد همراه با زیبایی‌های طبیعی و دریاچه لفور، فرصتی برای عکاسی فوق‌العاده فراهم می‌آورد. بعد از بازدید از سد لفور، می‌توانید به سمت آبشار گزو بروید که تا سد لفور فاصله ۸ کیلومتر دارد. همچنین، در جنگل لفور آبشار زیبای هفت آبشار را نیز می‌توانید ببینید.

سد لفور اطراف پارک جنگلی جوارم 358748746341

آبشار گزو

بعد از بازدید از سد لفور، به سمت آبشار زیبای گزو بروید. این آبشار از نظر بسیاری از افراد، زیباترین آبشار منطقه شمالی است. مسیر جنگلی به آبشار گزو شیب دار است، اما ارزش دیدن آن را حتما دارد. آبشار گزو همراه با یک امامزاده ساده و باصفا به نام امامزاده گزو بوده که متعلق به ۳ امامزاده گمنام است. منطقه سوادکوه پر از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی زیباست. هر کدام از این مقاصد گردشی، باز هم اطراف خود را با دیدنی‌های دیگری زینت می‌بخشند.

آبشار گزو اطراف پارک جنگلی جوارم 3686764146

دریاچه شورمست

دریاچه طبیعی شورمست در سوادکوه تنها منبع آبی است که امکانات تفریحی خوبی را ارائه می‌دهد. در این دریاچه می‌توانید از فعالیت‌هایی مانند قایق‌سواری، ماهیگری، اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری لذت ببرید و در طبیعت زیبا سرگرم شوید. یکی از سرگرمی‌های محبوب در اینجا تاب‌بازی است، که با هر بار تاب‌زدن تا وسط دریاچه، حسی هیجان‌انگیز و دل‌پذیر ایجاد می‌شود. با پرداخت هزینه‌ای معین، می‌توانید از این تاب‌ها استفاده کنید. اطراف این دریاچه، امکان اقامت در اتاق‌های کوچکی وجود دارد که برای ماندن و استراحت مناسب هستند.

دریاچه شور مست اطراف پارک جنگلی جوارم 3687463746

ارسال دیدگاه