موزه قائمشهر کجاست؟ ⛪| معرفی ⚡+ آدرس دقیق📍

30 تیر 1403
0 دیدگاه
نمایی از قسمت مجسمه های تاریخی در موزه قائمشهر 4168487

از سال 1390، قائم شهر به‌عنوان یکی از شهرهایی که به جدیت برای ایجاد موزه در آن پیگیری شده است، شناخته می‌شود. محل انتخاب شده برای موزه قائمشهر ساختمان قدیمی شهرداری واقع در مرکز شهر بوده است که به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران و شهرداری قائم شهر، اقدامات اولیه برای ایجاد آن آغاز شده است. حضور تعداد کم موزه‌ها در استان مازندران در برابر وجود فراوانی از آثار تاریخی و جاذبه های دیدنی قائمشهر، یک چالش برای صنعت گردشگری استان است که همچنان به وجود باقی مانده است. آثار فراوانی در انبارهای دولتی و خصوصی نهفته‌اند و مسئولان استانی و شهری همچنان در تلاش برای ایجاد تفاهم و هم‌افزایی هستند، تا این امکان واقعیت شود که این آثار به نحو مناسبی به نمایش عمومی درآیند.

ساختمان زیبا و عبور معابر از کنار موزه قائمشهر 14684687468


موزه قائمشهر کجاست؟

موزه قائمشهر به عنوان یک نماد فرهنگی و تاریخی برای اهالی شهر و بازدیدکنندگان، جذابیت خاصی دارد. واقع در ساختمان تاریخی شهرداری با 88 سال سن بافت، این موزه با معماری بسیار زیبا و در هسته مرکزی شهر، در نزدیکی میدان طالقانی شهر قائمشهر واقع شده است.

مسیر دسترسی:
برای یافتن مسیر بهتر و راحت تر به موزه ی قائمشهر میتوانید با استفاده از نقشه گوگل مپ زیر به آسانی به مقصد خود برسید.

نقشه گوگل مپ موزه قائمشهر 41684684
برای مشاهده دقیق تر مسیر رسیدن به موزه قائمشهر روی عکس کلیک کنید

معرفی موزه قائمشهر

موزه شامل زیرزمین، همکف و یک طبقه است و بخش‌های متنوعی از جمله مردم‌شناسی، کتابخانه و باستان‌شناسی را در خود جای داده است. این امکان را فراهم می‌آورد تا بازدیدکنندگان به عمق فرهنگ و تاریخ این منطقه نفوذ کرده و از تجربه‌ای آموزنده و لذت بخش بهره‌مند شوند. این ساختمان که در سال 1356 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، تاکنون 40 درصد آن مرمت و نوسازی شده است. امروزه، این بنا به عنوان یکی از زیباترین موزه‌های مازندران و یک جاذبه گردشگری برجسته در قائمشهر شناخته می‌شود. علاوه بر این، شهر قائمشهر دارای دیدنی‌های تاریخی جذاب دیگری نیز است که از جمله آن‌ها می‌توان به پل بالا تجن و پل شاپور و همچنین دیدنی های شهر جویبار با 24 کیلومتر فاصله تا قائمشهر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: سوادکوه کجاست | آدرس دقیق | آب و رسوم | سوغات| عکس 

تصویری از داخل موزه باشکوه در شهر قائمشهر 15646874654

ارسال دیدگاه