جنگل راش، زیبایی منحصر به فرد در خلقت خداوند

24 دی 1401
0 دیدگاه
جنگل راش 5756453151

جنگل راش در استان مازندران، ایران قرار دارد و یکی از مناطق زیبا و گردشگری این استان به شمار می‌آید. این جنگل که همچنین با نام‌های “جنگل کلاله” و “جنگل گرگان‌دشت” هم شناخته می‌شود، در شمال ایران واقع شده و به عنوان یکی از جنگل‌های هیرکانی دنیا شناخته می‌شود.

جنگل راش 87465354510

معرفی جنگل راش در سوادکوه

در شمال ایران، جنگل راش سنگده با درختانی که ارتفاع آن‌ها به ۴۰ متر هم می‌رسد، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و طبیعت‌گردی برای دوستداران پاییز محسوب می‌شود. زمانی که وارد این جنگل می‌شوید، طبقه برگ‌ها در زیر پای‌هایتان فرشی به رنگ‌های سرخ و زرد گسترده می‌شود. این فرش زیر پا از همان برگ‌های درختان راش ساخته شده است و منظره‌ای بسیار خیره‌کننده ایجاد می‌کند.

درختان جنگل راش به اندازه‌ای بلند هستند که به نظر می‌آید ستون‌هایی به آسمان تبدیل شده‌اند. وقتی جنگل راش را در مه‌اب نگاه می‌کنید، تاریکی و رازآلودی به آن می‌بخشد و سکوت آن به قدری عمیق است که شکستن آن غیرممکن به نظر می‌رسد. این جنگل برای راه‌پیمایی و تنفس هوای خوشایند خودش از هر چیز دیگری جدا می‌کند و احساس لذت بودن در طبیعت را به شما القا می‌کند.

چشم‌انداز جنگل راش همیشه زیبا و دلنشین است، اما وقتی پاییز فصل است، این جنگل واقعاً خیره‌کننده می‌شود. برگ‌های خزانه‌ای درختان راش به طرز شگفت‌انگیزی زرد و قرمز می‌شوند و منظره‌ای به طور واقعی شگفت‌انگیز و جذاب ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر دوستدار پاییز هستید، حتماً جنگل راش سنگده را به لیست مقصدهای سفر خود اضافه کنید. این تجربه حس خاصی را به شما هدیه خواهد داد و به یادماندنی خواهد بود.

جنگل راش 574543451210

اگر بخواهیم نقطه به نقطه زیبایی های این استان را برای شما بازگو کنیم، باید چند صد تا  مقاله نوشته شود تا بتوانند زیبایی‌ هایی که در این منطقه از کشور وجود دارد را معرفی کرد. ولی در خصوص جنگل راش باید گفته شود که جزء بهترین جنگل هایی است که گردشگران سالانه در این جاه اسکانی برای تفریح و گردشگری خود انتخاب می‌کنند.

گاهی مسافرانی که قصد سفر به استان‌‌های اطراف این جنگل را دارند برای چند ساعتی در این جنگل زیبا اقامت می‌ کنند و از زیبایی‌ های این جنگل غرق در احساس خوب می شوند. در برخی از جنگل‌ ها به‌ خاطر منطقه کوهستانی آن‌ ها، غارهایی وجود دارد غارهایی که بر روی دیواره های آن حکاکی های مختلف انجام شده است و بعضی از گردشگران و توریست‌ ها و کسانی که به‌ دنبال جاذبه‌ های خیره‌ کننده هستند به این سمت می‌ روند.

غارهایی که در ابتدای وجود این کوه ها آن نیز وجود پیدا کرده اند. هنگام دیدن این غارها حتما احتیاط های لازم را انجام دهید و به عمق غار نروید، چون خطرناک بوده و ممکن است خطری شمارا تهدید کند.

ارسال دیدگاه