آشنایی با دو ییلاق معرکه استان مازندران که حتما باید به آن ها سفر کنید

8 دی 1401
0 دیدگاه
ییلاق معرکه استان مازندران 63556465400

آیا تاکنون با ییلاق معرکه استان مازندران آشنا شده اید؟ ییلاقات این استان بسیار خیره کننده با آب و هوای دلکش هستند. استان رویایی مازندران دارای زیبایی های خیره کننده و بکری است که هرکدام به نوبه خود توجه درصدی از افراد به این استان جذب نموده اند. اگر شما هم علاقمند سفر به زیباترین مناطق استان رویایی مازندران هستید، این محتوا را تا انتها بخوانید و مقصد سفر خود به این استان را بشناسید.

ییلاق معرکه استان مازندران 56456464510

ییلاق لپاسر، ییلاق معرکه استان مازندران

از جمله ییلاقی است که در استان مازندران دارای چشم انداز رویای می باشد. این ییلاق در جایی بسیار دیدنی در کوهپایه‌ های سرسبز قرار گرفته است. کوه‌هایی که لبه‌ هایش، تا مدت‌ ها بعد از فصل بارش برف و باران، می توان بر روی آن ها شاهد دیدن برف‌ هایی بر نوک این قله ها باشید. برکه‌ های کوچکی به همراه چمن های زیبای اطراف برکه‌ ها که آن ها را سرسبز کرده است که اگر شما بخواهید این‌ ها را از دور ببینید، خیال می‌کنید که این‌جا یک مکان با  چمن‌های مصنوعی است و شاید این که یک منظره نقاشی را دارید ملاحظه می کنید.

باید سفر به این ییلاق را تجربه کنید تا بدانید چه جایی از بهشت در این قسمت وجود دارد.  این ییلاق همان‌طور که برای شما معرفی کردیم جایی بسیار دیدنی است و خیلی وسعت زیادی نداشته ولی با این وسعت کمی که دارد چشم گردشگران را به خود جذب کرده‌ است. شاید بسیاری از گردشگرانی که به شمال کشور به ویژه این منطقه می‌ روند ییلاق لپاسر را برای گردشگری انتخاب نکنند به‌ خاطر این‌ که ییلاق سردسیری است ولی با این‌ وجود، گردشگرانی هستند که با پوشش و وسایل گرمایی کامل سفر و بازدید از این ییلاق زیبا را تجربه می‌ کنند و باید بدانید که با تجربه کردن حتی برای ساعتی در این ییلاقات ناشناخته مازندران،  نیمی از زیبایی‌های این استان راه مشاهده می کنید.

بهترین زمان برای سفر کردن به ییلاق گفته شده، شاید اواخر فصل بهار باشد و تا پایان تابستان می‌ توانید سفر به این ییلاق را تجربه کنید. در اطراف ییلاق لپاسر داروهای گیاهی وجود دارد که در تپه‌ها و کوه‌ های اطراف ییلاق روییده‌ اند؛ این داروهای گیاهی خودرو می‌ باشند و می‌ توانید علاوه بر چیدن این داروها گیاهی از بوی معطر آن بهره‌مند شوید.

ییلاق معرکه استان مازندران 54654510

 ییلاق برنت جوز، ییلاق معرکه استان مازندران

بهترین ییلاق‌ های منطقه می‌ باشد که هوای بسیار خنک و معتدلی دارد، این ییلاق همیشه شاهد هوای ابری و اگر هم که ابر و باران در این منطقه نباشد هوا کاملاً مه‌ آلود است. و هوای سرد دل‌نشینی دارد.  ییلاقی که جزء روستاهای اطراف سواد کوه است و  از زمین های بسیار بکر و خوبی برخوردار می‌ باشد و به عنوان یک منطقه گردشگری برای این استان ثبت شده است. این منطقه همانند منطقه‌های دیگر این استان سرسبز و در کوهپایه‌ ها قرار گرفته است با این تفاوت که چشمه‌ های آب گرم فراوانی اطراف این ییلاق وجود دارد که بیشتر گردشگران به‌خاطر همین چشمه‌ های زیبا به این ییلاق سفر می‌ کنند.

 

ارسال دیدگاه