آبشار هفت تیرکن کجاست؟ 🌏| مسیر دسترسی 🚙| جاهای دیدنی 🌄| عکس 📸

15 تیر 1403
0 دیدگاه
آبشار هفت تیرکن خروشان در دل جنگل لفور 48573678

آیا آماده سفر به آبشار هفت تیرکن با ویلا مازندران هستید؟

هفت آبشار زیبای تیرکن، بهشتی سرسبز در میان جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است. امروز قصد داریم درباره موقعیت هفت آبشار و بهترین زمان سفر به این منطقه صحبت کنیم، چرا که فصل طبیعت‌ گردی و سفر به شمال فرا رسیده است. همان‌طور که از نام این منطقه پیداست، هفت آبشار سوادکوه در کنار هم قرار دارند که بلندترین آن‌ها ۹ متر ارتفاع دارد. تمامی این آبشارها در نهایت به یک حوضچه می‌ریزند و شنا در این حوضچه در تابستان یکی از بهترین لذت‌هاست.

اگر قصد سفر به استان مازندران و علاقه به طبیعت سرسبز از جمله پارک های جنگلی مازندران را دارید باید گفت مقاله بهترین پارک جنگلی ها در مازندران خوراک شماست برای طبیعت گردی.

درختان سرسبز بلند قامت در اطراف آبشار هفت تیرکن 85463875


🌏 هفت آبشار تیرکن کجاست؟

هفت آبشار زیبای تیرکن یکی از جاذبه‌های دیدنی سوادکوه در استان مازندران است این آبشارها در دل جنگل لفور یکی از قرار دارند و بخشی از منطقه سوادکوه و بابل به حساب می‌آیند. دسترسی به این منطقه از شهر سوادکوه، شهر قائمشهر و بابل به‌راحتی امکان‌پذیر است. هفت آبشار در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب بابل، ۳۵ کیلومتری غرب سوادکوه و ۵۱ کیلومتری جنوب غربی قائمشهر قرار گرفته‌اند. نزدیک‌ترین محل مسکونی به هفت آبشار تیرکن، روستای تیرکن است برای رسیدن به آبشارها، باید حدود ۳ کیلومتر پیاده‌روی کنید.

🚙 مسیر دسترسی به آبشار هفت تیرکن سوادکوه:

مسیر دسترسی به هفت آبشار تیرکن در شهر سوادکوه بسته به شهری که از آن حرکت می‌کنید متفاوت است. اگر از تهران یا شهرهای اطراف آن به این منطقه سفر می‌کنید، بهترین راه جاده فیروزکوه است که شما را به سوادکوه و شیرگاه می‌رساند. پس از آن به سمت بابل حرکت کنید. همچنین می‌توانید از جاده چالوس یا جاده هراز استفاده کنید، اما نزدیک‌ترین مسیر جاده فیروزکوه است.

اگر از شهرهای دیگر قصد سفر به این منطقه را دارید، کافی است نقشه استان مازندران را بررسی کنید و کوتاه‌ترین مسیر را انتخاب کنید. پس از رسیدن به بابل، باید از روستای تیرکن عبور کنید و حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید تا به هفت آبشار برسید و از صدای زیبای آبشارها لذت ببرید.

🚙 دسترسی از شهرهای مختلف

اگر از شمال‌شرقی یا شرق کشور مانند مشهد حرکت می‌کنید، ابتدا به ساری بروید و سپس مسیر قائمشهر را انتخاب کنید. از جاده خطیرکلا به روستای تیرکن برسید. اگر از شمال‌غربی کشور مانند رشت سفر می‌کنید، از جاده ساحلی محمودآباد به سمت بابل حرکت کنید و در دوراهی درازکلا به سمت راست بپیچید تا به روستای تیرکن برسید. برای مسافران از قسمت‌های غربی و جنوبی کشور نیز، بهترین مسیر جاده تهران و سپس جاده فیروزکوه است. بدین ترتیب، با انتخاب بهترین و نزدیک‌ترین مسیر، می‌توانید به هفت آبشار خروشان تیرکن برسید و از زیبایی‌های طبیعی این منطقه لذت ببرید.

آدرس دقیق آبشار هفت تیرکن سوادکوه روی نقشه 5436373457
برای دستیابی به آدرس دقیق آبشار هفت تیرکن سوادکوه روی نقشه کلیک کنید.

📖 آشنایی با هفت آبشار تیرکن

هفت آبشار زیبای تیرکن، آبشارهایی با قدمت ۴۰ میلیون سال، در دل جنگل‌های زیبای مازندران واقع شده‌اند. این آبشارها شامل ۷ پله از آبشارهای زیبا و جذاب هستند که بلندترین آن‌ها ۹ متر ارتفاع دارد. برای دیدن تمامی آبشارها باید پیاده‌روی و کوهنوردی کنید، زیرا همه آن‌ها در یک جا نیستند. نام هفت آبشار تیرکن به دلیل وجود هفت آبشار در این منطقه است. این آبشارها در میان جنگل‌های سرسبز “کالبکوشت” قرار دارند. تیرکن نیز نام روستایی است که باید ماشین خود را در آن پارک کنید و سپس به سمت آبشارها پیاده‌روی کنید.

جنگل‌های اطراف هفت آبشار زیبای تیرکن، معروف به جنگل‌های “کالبکوشت”، از زیباترین و سرسبزترین مناطق شمال ایران هستند. با این حال، در سال‌های اخیر برخی از گونه‌ های گیاهی این منطقه به دلیل آفت از بین رفته‌اند. برخی هفت آبشار تیرکن را متعلق به بابل و برخی دیگر به شهر سوادکوه می‌دانند. اما برای بازدید، کافی است از محلی‌ها بپرسید و همه شما را به درستی راهنمایی خواهند کرد.

آبشار هفت تیر کن در داخل جنگل های سرسبز سوادکوه 84353678


🐇 پوشش گیاهی و جانوری آبشار تیرکن

صدای پرندگان در ترکیب با صدای آبشارهای هفت آبشار تیرکن، خبر از گونه‌ های مختلف پرندگان در این منطقه می‌دهد. درختانی چون شیردار، ازگل، افرا، توسکا، ممرز، انجیلی و کهلو بخش اعظم پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می‌دهند. در جنگل‌ های اطراف هفت آبشار تیرکن سوادکوه گونه‌های جانوری متنوعی از جمله روباه، سمور، شغال، گرگ، خرس قهوه‌ ای، شوکا، پلنگ و سمندر تاجدار زندگی می‌کنند.

هنگام بازدید از این منطقه، مراقب باشید تا به این حیوانات آسیبی نرسانید و از ترساندن آن‌ها خودداری کنید. اگر اهل کباب هستید، این علاقه خود را در جنگل‌های هفت آبشار کنار بگذارید، زیرا بوی گوشت ممکن است حیوانات وحشی را به سمت شما جذب کند.

پوشش گیاهی و جنوری از جمله گرگ در آبشار هفت تیرکن 4857463


🏊‍♂️ آیا امکان شنا در آبشار هفت تیرکن وجود دارد؟

شنا در حوضچه‌های هفت آبشار زیبای تیرکن یکی از لذت‌های این منطقه است با این حال، از شیرجه زدن از آبشارها خودداری کنید، زیرا خطرناک است. همچنین در روزهای بارانی که حجم آب آبشارها افزایش می‌یابد و مسیر لغزنده می‌شود، شنا نکنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

رودخانه روان در دل آبشار هفت تیرکن سوادکوه 4385786


🏖️ جاهای دیدنی اطراف هفت تیرکن

اگر می خواهید سوادکوه گردی کنید حتما مقاله جاهای دیدنی سوادکوه را بخوانید.

درختان بهاری در کنار جاده جنگلی جوارم 5154684

سد زیبای لفور در مازندران 876434387468


⏰ بهترین زمان بازدید از هفت آبشار تیرکن

هفت آبشار تیرکن در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد، اما بهترین زمان برای بازدید اوایل پاییز است. در این زمان، هوای خنک و مطبوع پاییزی با رنگ‌های قرمز و نارنجی درختان افرا و توسکا ترکیب می‌شود و تجربه‌ای دلنشین را برای شما فراهم می‌کند. همچنین اردیبهشت ماه نیز انتخاب خوبی است، زیرا هوا معتدل است و می‌توانید از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید.

بهترین زمان بازدید از آبشار هفت تیرکن سوادکوه در پاییز 45746378


☑️ مسیر پیاده‌ روی به آبشار زیبای هفت تیرکن

فاصله بین آبشارها تقریباً ۳ کیلومتر است و برای دیدن همه آبشارها باید مسیر را پیاده طی کنید. در مسیر از رودخانه عبور نکنید و پس از دیدن اولین آبشار، به سمت چپ حرکت کنید تا بتوانید همه آبشارها را به‌راحتی ببینید.

آبشار هفت تیرکن خروشان در دل جنگل های سرسبز لفور 48573678

ارسال دیدگاه